احتمالا می دانید که برای داشتن رتبه بهتر در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور وجود دارد که برای گوگل دارای اهمیت هستند.
بعضی از آنها به صورت قطعی به اثبات رسیده اند و روی بعضی از آنها اختلاف نظر همچنان وجود دارد.
بعضی های دیگر نیز بر اساس تجربه می باشند و گمانه زنی های سئو می باشند.
به هر حال شما می توانید تمام این موارد را یکجا در این مقاله مطالعه و بررسی کنید.
8 فاکتور برتر
در ابتدا 8 فاکتور برتر رتبه بندی سئو را بررسی می کنیم. بیش از 200 عامل دیگر وجود دارد که گوگل آنها را در نظر می گیرد، اما اینها مواردی هستند که ابتدا باید روی آنها تمرکز کنید:
-
محتوای با کیفیت:
مهمترین عامل سئو. گوگل می خواهد محتوای باکیفیت، آموزنده و مرتبط را به کاربران نشان دهد.
-
بک لینک:
پیوندهایی از سایر وب سایت ها به وب سایت شما. آنها مانند رای اعتماد عمل می کنند. هرچه بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید، وب سایت شما رتبه بالاتری خواهد داشت.
-
سئوی فنی:
جنبه های فنی وب سایت شما، مانند سرعت وب سایت، سازگاری با موبایل و قابلیت خزیدن. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از نظر فنی سالم است تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای شما را فهرست کرده و درک کنند.
-
بهینه سازی کلمات کلیدی:
فرآیند استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در سراسر محتوای وب سایت شما. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند وب سایت شما در مورد چیست.
-
تجربه کاربری (UX):
معیاری است که نشان می دهد چقدر آسان و لذت بخش است که کاربران از وب سایت شما استفاده کنند. گوگل می خواهد وب سایت هایی را به کاربران نشان دهد که UX خوبی ارائه می دهند.
-
Schema Markup:
نوعی از داده های ساختاریافته که می توانید به وب سایت خود اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای شما را بهتر درک کنند.
-
سیگنال های اجتماعی:
لایک ها، اشتراک گذاری ها و سایر تعاملات اجتماعی که محتوای وب سایت شما دریافت می کند. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما قابل اشتراک گذاری است و تعامل اجتماعی را تشویق می کند.
-
سیگنال های برند:
درک کلی از برند شما به صورت آنلاین. مطمئن شوید که برند شما شناخته شده و مورد احترام است.
در ادامه بیش از 200 فاکتور مهم برای داشتن رتبه بهتر در نتایج جستجو گوگل در بخش های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد:
بخش اول: فاکتورهای دامنه
1. عمر دامنه:
بسیاری از سئوکاران معتقدند که گوگل ذاتاً به دامنه های قدیمی تر اعتماد دارد. با این حال، جان مولر از گوگل گفته است که “سن دامنه به هیچ چیز کمک نمی کند”.
2. کلمه کلیدی در دامنه سطح بالا ظاهر می شود:
داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش سئوی قبلی شما نمی شود. اما همچنان به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند.
3. طول ثبت دامنه:
یکی از بنیانگذاران گوگل می گوید:
دامنههای با ارزش (مشروع) اغلب برای چندین سال، پیش پرداخت میشوند، در حالی که دامنههای درگاهی (نامشروع) به ندرت برای بیش از یک سال استفاده میشوند. بنابراین، تاریخ انقضای دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی برای پیش بینی مشروعیت دامنه مورد استفاده قرار گیرد.
4. کلمه کلیدی در زیر دامنه:
پنل متخصص Moz اعتقاد دارد که یک کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می شود می تواند رتبه بندی را افزایش دهد.
5. تاریخچه دامنه:
سایتی با مالکیت ناپایدار یا چندین بار افت ممکن است به Google بگوید که تاریخچه سایت را “بازنشانی” کند و پیوندهای اشاره شده به دامنه را نفی کند. یا در موارد خاص، دامنه جریمه شده ممکن است جریمه را به مالک جدید منتقل کند.
6. دامنه دقیقا مطابق(Exact Match Domain):
دامنه های تطابق دقیق احتمالاً فواید چندانی برای سئو مستقیم ندارند. اما اگر EMD شما یک سایت با کیفیت پایین است، در برابر بروز رسانی EMD آسیب پذیر است.
7. افراد عمومی در مقابل افراد خصوصی:
اطلاعات افراد شخصی ممکن است نشانه ای از “چیزی برای پنهان کردن” باشد. از مت کاتس، کارمند گوگل نقل می شود که می گوید:
«… وقتی whois آنها را بررسی کردم، همه آنها «خدمات حفاظت از حریم خصوصی whois» را روی آنها داشتند. این نسبتاً غیرعادی است. … روشن کردن حریم خصوصی whois به طور خودکار بد نیست، اما زمانی که چندین مورد از این عوامل را با هم دریافت کنید، اغلب در مورد نوع متفاوتی از وب مستر نسبت به کسی که فقط یک سایت دارد صحبت می کنید.
8. مجازات مالک WhoIs:
اگر Google شخص خاصی را به عنوان هرزنامهنویس شناسایی کند، منطقی است که سایر سایتهای متعلق به آن شخص را مورد بررسی قرار دهد.
9. پسوند TLD کشور:
داشتن یک دامنه سطح بالای کد کشور (.cn، .ir، .ca) گاهی اوقات می تواند به رتبه سایت برای آن کشور خاص کمک کند … اما می تواند توانایی سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود کند.
بخش دوم: عوامل داخلی (on page)
10. کلمه کلیدی در عنوان:
اگرچه به اندازه گذشته مهم نیست، برچسب عنوان شما همچنان یک سیگنال مهم SEO در صفحه است.
11. تگ عنوان با کلمه کلیدی شروع می شود:
به گفته Moz، تگ های عنوانی که با یک کلمه کلیدی شروع می شوند، نسبت به تگ های عنوان که در آن کلمه کلیدی در انتهای تگ ظاهر می شود، عملکرد بهتری دارند.
12. کلمه کلیدی در توضیحات:
گوگل از تگ توضیحات متا به عنوان سیگنال رتبه بندی مستقیم استفاده نمی کند. با این حال، قسمت توضیحات شما می تواند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارد، که یک فاکتور اصلی رتبه بندی است.
13. کلمه کلیدی در تگ H1 وجود داشته باشد:
تگ های H1 یک “برچسب عنوان دوم” هستند. بر اساس نتایج یک مطالعه گوگل از تگ H1 شما به عنوان سیگنال ارتباط ثانویه استفاده می کند:
14. TF-IDF:
یک روش فانتزی برای گفتن: “یک کلمه خاص چند بار در یک سند ظاهر می شود؟”. هر چه آن کلمه بیشتر در یک صفحه ظاهر شود، احتمال اینکه صفحه مربوط به آن کلمه باشد بیشتر است. گوگل احتمالا از نسخه پیچیده TF-IDF استفاده می کند.
15. طول محتوا:
محتوای با کلمات بیشتر می تواند وسعت بیشتری را پوشش دهد و احتمالاً در الگوریتم در مقایسه با مقالات کوتاه تر و سطحی ارجح است. در واقع، یک مطالعه اخیر در صنعت فاکتورهای رتبه بندی نشان داد که میانگین نتایج صفحه اول گوگل حدود 1400 کلمه است.
16. فهرست مطالب (table of content):
استفاده از فهرست مطالب مرتبط می تواند به گوگل کمک کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. همچنین می تواند منجر به پیوندهای سایت شود.
17. کلمات کلیدی نمایه سازی معنایی پنهان در محتوا (LSI):
کلمات کلیدی LSI به موتورهای جستجو کمک می کنند تا از کلماتی که بیش از یک معنی دارند معنی استخراج کنند (به عنوان مثال: Apple the computer company vs. Apple the fruit). وجود/غیاب LSI احتمالاً به عنوان یک سیگنال کیفیت محتوا نیز عمل می کند.
18. کلمات کلیدی LSI در برچسبهای عنوان و توضیحات:
مانند محتوای صفحه وب، کلمات کلیدی LSI در متا تگهای صفحه احتمالاً به گوگل کمک میکنند تا بین کلماتی با چندین معانی بالقوه تشخیص دهد. همچنین ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل کند.
19. پوشش عمیق موضوع در صفحه:
ارتباط واضحی بین عمق پوشش موضوع و رتبه بندی گوگل وجود دارد. بنابراین، صفحاتی که هر زاویهای را پوشش میدهند، احتمالاً در مقابل صفحاتی که فقط یک موضوع را تا حدی پوشش میدهند، اولویت دارند.
20. سرعت بارگذاری صفحه از طریق HTML:
هم گوگل و هم بینگ از سرعت صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند. گوگل اکنون از داده های واقعی کاربر کروم برای ارزیابی سرعت بارگیری استفاده می کند.
نکته: می توانید از سایت PageSpeed Insights برای ارزیابی سرعت و دیگر المان های سایت خود در حالت موبایل و دسکتاپ استفاده کنید.
21. استفاده از AMP:
در حالی که AMP یک عامل رتبهبندی مستقیم Google نیست، ممکن است برای رتبهبندی در نسخه موبایلی Google News Carousel الزامی باشد.
22. انطباق موجودیت (Entity Match):
آیا محتوای صفحه با « Entity » که کاربر در جستجوی آن است مطابقت دارد؟ اگر چنین است، آن صفحه ممکن است رتبه بندی آن کلمه کلیدی را افزایش دهد.
23. مرغ مگس خوار گوگل:
این “تغییر الگوریتم” به گوگل کمک کرد تا از کلمات کلیدی فراتر برود. به لطف مرغ مگس خوار، گوگل اکنون می تواند موضوع یک صفحه وب را بهتر درک کند.
24. محتوای تکراری:
محتوای یکسان در همان سایت (حتی کمی اصلاح شده) می تواند بر روی دید موتور جستجوی سایت تأثیر منفی بگذارد.
25. استفاده از لینک هایی با Rel=Canonical:
در صورت استفاده صحیح، استفاده از این برچسب ممکن است مانع از جریمه کردن سایت شما توسط گوگل برای محتوای تکراری شود.
26. بهینه سازی تصویر:
تصاویر از طریق نام فایل، متن جایگزین، عنوان، توضیحات و عنوان، سیگنال های مرتبط با موتورهای جستجو را ارسال می کنند. بهینه سازی تصاویر برای جستجو برای اطمینان از اینکه می توانند به درستی ایندکس شوند بسیار مهم است.
27. تازگی محتوا:
به روز رسانی کافئین Google به نفع محتوای اخیرا منتشر شده یا به روز شده است، به ویژه برای جستجوهای حساس به زمان. گوگل با برجسته کردن اهمیت این عامل، تاریخ آخرین به روز رسانی صفحه را برای صفحات خاصی نشان می دهد.
28. میزان به روز رسانی محتوا:
اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان یک عامل تازگی عمل می کند. افزودن یا حذف کل بخشها مهمتر از جابهجایی ترتیب چند کلمه یا رفع اشتباه تایپی است.
29. به روز رسانی صفحه قدیمی:
هر چند وقت یکبار صفحه در طول زمان به روز شده است؟ روزانه، هفتگی، هر 5 سال یکبار؟ فراوانی به روز رسانی صفحه نیز در تازگی نقش دارد.
30. برجستگی کلمه کلیدی:
اینکه یک کلمه کلیدی در 100 کلمه اول محتوای یک صفحه ظاهر شود با رتبه بندی صفحه اول گوگل مرتبط است.
31. کلمه کلیدی در برچسب های H2، H3:
اینکه کلمه کلیدی شما به عنوان عنوان فرعی در قالب H2 یا H3 ظاهر شود، ممکن است سیگنال مرتبط ضعیف دیگری باشد. در واقع، جان مولر، کارمند گوگل میگوید:
“این تگ های عنوان در HTML به ما کمک می کنند تا ساختار صفحه را درک کنیم.”
32. کیفیت لینک خروجی:
بسیاری از سئوکاران فکر می کنند که پیوند دادن به سایت های معتبر به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک می کند. و این توسط یک مطالعه صنعتی اخیر تأیید شده است.
33. موضوع پیوند خروجی:
طبق الگوریتم Hilltop، گوگل ممکن است از محتوای صفحاتی که به آنها پیوند می دهید به عنوان سیگنال مرتبط استفاده کند. برای مثال، اگر صفحهای در مورد اتومبیلها دارید که به صفحات مرتبط با فیلم پیوند میدهد، ممکن است به Google بگوید که صفحه شما درباره فیلم اتومبیلها است، نه اتومبیل.
34. گرامر و املا:
گرامر و املای مناسب یک سیگنال با کیفیت است، اگرچه کاتز چند سال پیش پیام های متفاوتی در مورد مهم بودن یا نبودن این موضوع داد.
35. محتوای سندیکایی:
آیا محتوای صفحه، اورجینال است؟ اگر از یک صفحه ایندکس شده، تکه برداری یا کپی شده باشد، رتبه ای نیز نخواهد داشت؛ یا ممکن است اصلا ایندکس نشود.
36. به روز رسانی مناسب برای موبایل:
اغلب به عنوان “Mobilegeddon” شناخته می شود، این به روز رسانی به صفحاتی که به درستی برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شده بودند پاداش می دهد.
37. قابلیت استفاده از تلفن همراه:
وب سایت هایی که کاربران تلفن همراه می توانند به راحتی از آنها استفاده کنند ممکن است در «فهرست اول موبایل» گوگل برتری داشته باشند.
38. محتوای “پنهان” در تلفن همراه:
محتوای پنهان در دستگاه های تلفن همراه ممکن است در مقابل محتوای کاملاً قابل مشاهده نمایه نشود (یا ممکن است به شدت سنجیده نشود). با این حال، اخیراً یکی از کارمندان Google اعلام کرده است که محتوای پنهان مشکلی ندارد. اما همچنین گفت که در همان ویدیو، “…اگر محتوای انتقادی است باید قابل مشاهده باشد…”.
39. «محتوای تکمیلی» مفید:
بر اساس سند دستورالعمل های رتبه بندی گوگل که اکنون عمومی شده است، محتوای مکمل مفید نشانگر کیفیت صفحه (و در نتیجه رتبه بندی گوگل) است. به عنوان مثال می توان به مبدل ارز، ماشین حساب بهره وام و دستور العمل های تعاملی اشاره کرد.
40. محتوای پنهان در پشت برگه ها:
آیا کاربران باید روی یک برگه کلیک کنند تا برخی از محتوای صفحه شما نشان داده شود؟ اگر چنین است، گوگل گفته است که این محتوا “ممکن است ایندکس نشود”.
41. تعداد پیوندهای خروجی:
بسیاری از OBL های dofollow می توانند رتبه صفحه “نشت” کنند، که می تواند به رتبه بندی آن صفحه آسیب برساند.
42. چند رسانه ای:
تصاویر، فیلم ها و سایر عناصر چند رسانه ای ممکن است به عنوان سیگنال کیفیت محتوا عمل کنند.
43. تعداد لینک های داخلی اشاره به صفحه:
تعداد لینک های داخلی یک صفحه نشان دهنده اهمیت آن نسبت به سایر صفحات سایت است (لینک های داخلی بیشتر=مهم تر).
44. کیفیت پیوندهای داخلی اشاره به صفحه:
پیوندهای داخلی از صفحات معتبر در دامنه تأثیر قوی تری نسبت به صفحات بدون پیج رنک یا پایین دارند.
45. لینک های شکسته:
وجود لینک های شکسته زیاد در یک صفحه ممکن است نشانه ای از نادیده گرفته شدن یا رها شدن سایت باشد. سند دستورالعمل رتبهبندی Google از پیوندهای شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده میکند.
46. سطح خواندن:
شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تخمین می زند. در واقع، گوگل قبلا به شما آمار سطح خواندن را می داد:
اما اینکه آنها با این اطلاعات چه می کنند جای بحث دارد. برخی می گویند که سطح خواندن پایه به شما کمک می کند رتبه بهتری کسب کنید زیرا برای توده ها جذاب است. اما برخی دیگر سطح خواندن پایه را با کارخانه های تولید محتوا مانند Ezine Articles مرتبط می کنند.
47. پیوندهای وابسته:
خود پیوندهای وابسته احتمالاً به رتبه بندی شما آسیب نمی رسانند. اما اگر تعداد زیادی دارید، الگوریتم گوگل ممکن است توجه بیشتری به سیگنالهای کیفیت دیگر داشته باشد تا مطمئن شود که شما یک «سایت وابسته نازک» نیستید.
48. خطاهای HTML/ اعتبارسنجی W3C:
بسیاری از خطاهای HTML یا کدنویسی نامرتب ممکن است نشانه کیفیت پایین سایت باشد. در حالی که بحث برانگیز است، بسیاری در سئو فکر می کنند که یک صفحه خوب کدگذاری شده به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده می شود.
49. اعتبار دامنه (Domain Authority):
اگر همه چیز برابر باشد، یک صفحه در یک دامنه معتبر بالاتر از یک صفحه در یک دامنه با اعتبار کمتر است.
50. رتبه صفحه:
کاملاً همبسته نیست. اما صفحاتی که دارای اعتبار زیاد هستند، از صفحاتی که دارای اعتبار لینک زیادی نیستند، بالاتر میروند.
51. طول URL:
URL های بیش از حد طولانی ممکن است به دید موتور جستجوی صفحه آسیب برساند. در واقع، چندین مطالعه صنعتی نشان داده اند که URL های کوتاه در نتایج جستجوی گوگل برتری کمی دارند.
52. مسیر URL:
صفحهای که به صفحه اصلی نزدیکتر است ممکن است در مقایسه با صفحاتی که در اعماق معماری سایت دفن شدهاند، اندکی قدرت را افزایش دهد.
53. ویراستاران انسانی:
اگرچه هرگز تایید نشد، اما گوگل حق اختراعی را برای سیستمی به ثبت رسانده است که به ویرایشگرهای انسانی اجازه می دهد بر SERP ها تأثیر بگذارند.
54. دسته بندی صفحه:
دسته بندی که صفحه در آن نشان داده می شود سیگنال مربوطه است. صفحهای که بخشی از یک دستهبندی نزدیک به هم است ممکن است در مقایسه با صفحهای که تحت یک دستهبندی نامرتبط ثبت شده است، مرتبط بودن افزایش یابد.
55. کلمه کلیدی در URL:
یک سیگنال مرتبط دیگر. یکی از نمایندگان گوگل اخیراً این را “یک عامل رتبه بندی بسیار کوچک” نامیده است. اما با این وجود یک عامل رتبه بندی.
56. رشته URL:
دسته بندی ها در رشته URL توسط گوگل خوانده می شوند و ممکن است یک سیگنال موضوعی به موضوع صفحه ارائه دهند.
57. منابع و ارجاع دادن ها:
استناد به منابع ، مانند مقالات پژوهشی، ممکن است نشانه کیفیت باشد. دستورالعملهای کیفیت Google بیان میکند که بازبینها باید هنگام مشاهده صفحات خاص مراقب منابع باشند: “این موضوعی است که در آن تخصص و/یا منابع معتبر مهم هستند…”. با این حال، گوگل استفاده از لینک های خارجی را به عنوان سیگنال رتبه بندی رد کرده است.
58. گلولهها و فهرستهای شمارهدار:
گلولهها و فهرستهای شمارهدار به تجزیه محتوای شما برای خوانندگان کمک میکنند و آنها را کاربرپسندتر میکنند. احتمالاً گوگل موافق است و ممکن است محتوای دارای گلوله و اعداد را ترجیح دهد.
59. اولویت صفحه در نقشه سایت:
اولویتی که یک صفحه از طریق فایل sitemap.xml داده می شود ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.
60. پیوندهای خروجی بسیار زیاد:
مستقیماً از سند ارزیابی کیفیت فوق:
“برخی از صفحات دارای لینک های بسیار زیادی هستند که صفحه را مبهم می کنند و از محتوای اصلی منحرف می شوند.”
61. سیگنال های UX از کلمات کلیدی دیگر:
اگر صفحه برای چندین کلمه کلیدی دیگر رتبه بندی شود، ممکن است به گوگل یک نشانه داخلی از کیفیت بدهد. در واقع، گزارش اخیر گوگل «چگونه جستجو کار می کند» بیان می کند:
“ما به دنبال سایت هایی می گردیم که به نظر می رسد بسیاری از کاربران برای پرس و جوهای مشابه آن ارزش قائل هستند.”
62. عمر صفحه:
اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد، یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روز می شود ممکن است از صفحه جدیدتر بهتر باشد.
63. طرحبندی کاربر پسند:
با استناد مجدد به سند دستورالعملهای کیفیت Google:
“طرح بندی صفحه در صفحات با بالاترین کیفیت باعث می شود که محتوای اصلی بلافاصله قابل مشاهده باشد.”
64. دامنه های پارک شده:
بروز رسانی گوگل در دسامبر 2011، دید جستجوی دامنه های پارک شده را کاهش داد.
65. محتوای مفید:
همانطور که توسط جارد کاریزالز اشاره شده است، گوگل ممکن است بین محتوای “کیفیت” و “مفید” تمایز قائل شود.
عوامل سطح سایت
66. محتوا ارزش و بینش منحصربهفردی را ارائه میکند:
گوگل اعلام کرده است که از جریمه کردن سایتهایی که چیز جدید یا مفیدی به جدول نمیآورند، به خصوص سایتهای وابسته نازک خوشحال هستند.
67. صفحه تماس با ما:
سند کیفیت Google ذکر شده بیان می کند که آنها سایت هایی را با “مقدار مناسب اطلاعات تماس” ترجیح می دهند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما با اطلاعات whois شما مطابقت دارد.
68. Domain Trust/TrustRank:
بسیاری از سئوکاران معتقدند که “TrustRank” یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است. و یک کارمند گوگل با عنوان “رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس اعتماد”، به نظر می رسد که از این موضوع پشتیبانی کرده است.
69. معماری سایت:
یک معماری سایت به خوبی جمع شده (به عنوان مثال، یک ساختار سیلو) به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را به صورت موضوعی سازماندهی کند. همچنین می تواند به Googlebot کمک کند تا به تمام صفحات سایت شما دسترسی داشته باشد و آن را فهرست کند.
70. به روز رسانی سایت:
بسیاری از سئوکاران بر این باورند که به روز رسانی وب سایت – و به خصوص زمانی که محتوای جدیدی به سایت اضافه می شود – یک عامل تازگی در کل سایت است. اگرچه گوگل اخیرا استفاده از “فرکانس انتشار” را در الگوریتم خود رد کرده است.
71. وجود نقشه سایت:
نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را آسان تر و دقیق تر فهرست بندی کنند و دید را بهبود می بخشد. با این حال، گوگل اخیرا اعلام کرده است که نقشه های سایت HTML برای سئو «مفید» نیستند.
72. Site Uptime:
خرابی های زیاد ناشی از تعمیر و نگهداری سایت یا مشکلات سرور ممکن است به رتبه بندی شما آسیب برساند (و حتی در صورت عدم اصلاح می تواند منجر به فهرست زدایی شود).
73. مکان سرور:
مکان سرور بر جایی که سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف رتبه بندی می شود تأثیر می گذارد (منبع). به ویژه برای جستجوهای جغرافیایی خاص مهم است.
74. گواهی SSL:
گوگل تایید کرده است که از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند.
به گفته گوگل: با این حال، HTTPS تنها به عنوان یک ” tiebreaker ” عمل می کند.
75. E-A-T:
مختصر عبارت “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness”. گوگل ممکن است به سایت هایی با سطح بالای E-A-T (به ویژه سایت هایی که محتوای مرتبط با سلامتی منتشر می کنند) برتری دهد.
76. اطلاعات متا تکراری در سایت:
اطلاعات متا تکراری در سراسر سایت شما ممکن است نمایان بودن صفحه شما را کاهش دهد.
77. مسیردهی به صفحه (Breadcrumb Navigation):
این یک سبک از معماری سایت کاربرپسند است که به کاربران (و موتورهای جستجو) کمک می کند تا بدانند در کجای سایت قرار دارند:
گوگل بیان میکند که: «جستجوی گوگل از نشانهگذاریbreadcrumb در بدنه یک صفحه وب برای دستهبندی اطلاعات صفحه در نتایج جستجو استفاده میکند».
78. بهینه سازی شده برای موبایل:
با بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده از دستگاه های تلفن همراه، گوگل می خواهد ببیند که سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه شده است. در واقع، گوگل اکنون وب سایت هایی را که سازگار با موبایل نیستند جریمه می کند.
79. یوتیوب:
شکی نیست که ویدیوهای یوتیوب در SERP ها ترجیح داده می شوند (احتمالاً به این دلیل که گوگل مالک آن است. ????
در واقع، Search Engine Land دریافت که ترافیک YouTube.com به طور قابل توجهی پس از Google Panda افزایش یافته است.
80. قابلیت استفاده از سایت:
سایتی که استفاده یا پیمایش آن دشوار است، می تواند به طور غیرمستقیم با کاهش زمان در سایت، صفحات مشاهده شده و نرخ پرش (به عبارت دیگر، عوامل رتبه بندی RankBrain) به رتبه بندی آسیب برساند.
81. استفاده از Google Analytics و Google Search Console:
برخی فکر می کنند که نصب این دو برنامه در سایت شما می تواند ایندکس شدن صفحه شما را بهبود بخشد. آنها همچنین ممکن است مستقیماً با دادن داده های بیشتر به Google برای کار کردن بر روی رتبه بندی تأثیر بگذارند (یعنی نرخ پرش دقیق تر، چه ترافیک ارجاعی از بک لینک های خود دریافت کنید یا نه و غیره). با این حال، گوگل این را به عنوان یک افسانه رد کرده است.
82. نظرات کاربران/شهرت سایت:
شهرت یک سایت در سایت هایی مانند Yelp.com احتمالا نقش مهمی در الگوریتم گوگل دارد. پس از اینکه یکی از سایتها در تلاش برای به دست آوردن مطبوعات و لینکها، مشتریان را از بین میبرد، گوگل حتی یک طرح کلی به ندرت صریح از نحوه استفاده از نظرات آنلاین منتشر کرد.
83. موارد حیاتی هسته وب(Core Web Vitals):
Core Web Vital ها از نظر تاثیرشان بر رتبه بندی «بیش از tiebreaker » هستند.
بخش سوم: عوامل بک لینک
84. پیوند سن دامنه:
بک لینک های دامنه های قدیمی ممکن است قدرتمندتر از دامنه های جدید باشند.
85. تعداد دامنههای ریشه پیوند:
تعداد دامنههای ارجاعدهنده یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی در الگوریتم Google است، همانطور که از مطالعه صنعت ما در مورد 11.8 میلیون نتیجه جستجوی Google میبینید.
86. تعداد پیوندها از IPهای جداگانه کلاس C:
پیوندهای آدرسهای IP مجزا، گستره وسیعتری از سایتهایی را که به شما پیوند میدهند، نشان میدهد که میتواند به رتبهبندی کمک کند.
87. تعداد صفحات پیوند دهنده:
تعداد کل صفحات پیوند دهنده (حتی از یک دامنه) ممکن است بر رتبه بندی تأثیر بگذارد.
88. Backlink Anchor Text:
همانطور که در این توضیح از الگوریتم اصلی گوگل اشاره شد:
“اولاً، انکرتکست ها اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.”
بدیهی است که متن لنگر نسبت به قبل اهمیت کمتری دارد (و در صورت بهینه سازی بیش از حد، به عنوان سیگنال وب اسپم عمل می کند). اما متن لنگر غنی از کلمات کلیدی همچنان سیگنال مرتبط قوی را در دوزهای کوچک ارسال می کند.
89. تگ Alt (برای پیوندهای تصویری):
متن جایگزین (alt) به عنوان متن لنگر (anchor text) برای تصاویر عمل می کند.
90. پیوندها از دامنه های .edu یا .gov:
مت کاتز بیان کرده است که TLD در اهمیت سایت تاثیری ندارد. و گوگل گفته است که بسیاری از پیوندهای Edu را نادیده می گیرند. با این حال، این باعث نمی شود که SEO ها فکر کنند که جایگاه ویژه ای در الگوریتم برای TLD.gov و .edu وجود دارد.
91. اعتبار صفحه پیوند:
اقتدار (PageRank) صفحه ارجاع دهنده یک عامل رتبه بندی بسیار مهم از روزهای اولیه گوگل بوده و هنوز هم هست.
92. اعتبار دامنه پیوند دهنده:
اقتدار دامنه ارجاع دهنده ممکن است نقش مستقلی در ارزش پیوند داشته باشد.
93. پیوندهای رقبا:
پیوندهایی از صفحات دیگر که در همان SERP رتبه بندی می شوند ممکن است برای رتبه بندی یک صفحه برای آن کلمه کلیدی خاص ارزشمندتر باشند (به دلیل این واقعیت که صفحات بسیار مرتبط هستند).
94. پیوندهایی از وبسایتهای «مورد انتظار»:
اگرچه گمانهزنیکننده است، اما برخی از سئوکارها معتقدند که تا زمانی که از مجموعهای از سایتهای معتبر «مورد انتظار» در صنعت خود به آن لینک نشوید، گوگل کاملاً به وبسایت شما اعتماد نخواهد کرد.
95. پیوندهایی از جاهای بد:
پیوندهایی از “bad neighborhoods” ممکن است به سایت شما آسیب برساند.
96. پستهای مهمان:
اگرچه پیوندهای پستهای مهمان هنوز ارزش بالایی دارند، اما احتمالاً به اندازه لینکهای تحریریه واقعی قدرتمند نیستند (بهعلاوه، ارسال مهمان «در مقیاس بزرگ» میتواند سایت شما را با مشکل مواجه کند).
97. لینک از تبلیغات:
به گفته گوگل، لینک های تبلیغاتی باید nofollow شوند یا از ویژگی rel=sponsored استفاده کنند. با این حال، این احتمال وجود دارد که گوگل بتواند لینک های دنبال شده را از تبلیغات شناسایی و فیلتر کند.
98. اعتبار صفحه اصلی:
پیوندها به صفحه اصلی صفحه ارجاع دهنده ممکن است اهمیت ویژه ای در ارزیابی وزن سایت – و در نتیجه یک پیوند – داشته باشند.
99. لینک های Nofollow:
این یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو است. بیان رسمی گوگل در این مورد این است:
“به طور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم.”
که نشان می دهد که آنها … حداقل در موارد خاص. داشتن درصد معینی از پیوندهای nofollow نیز ممکن است نمایانگر نمایه پیوند طبیعی در مقابل غیرطبیعی باشد.
100. تنوع انواع پیوندها:
داشتن درصد غیرطبیعی زیادی از پیوندهای شما از یک منبع واحد (یعنی نمایه های انجمن، نظرات وبلاگ) ممکن است نشانه ای از وب هرزنامه باشد. از سوی دیگر، لینکهایی که از منابع مختلف دریافت میشوند، نشانهای از پروفایل پیوند طبیعی است.
101. برچسب های “Sponsored” یا “UGC”:
پیوندهایی که با عنوان “rel=sponsored” یا “rel=UGC” برچسب گذاری شده اند با پیوندهای معمولی “followed” یا rel=nofollow متفاوت رفتار می شوند.
102. پیوندهای متنی:
پیوندهای تعبیه شده در محتوای یک صفحه قدرتمندتر از پیوندهای موجود در یک صفحه خالی یا در جای دیگر صفحه در نظر گرفته می شوند.
103. ریدایرکت های بیش از حد 301 به صفحه:
بر اساس ویدیوی راهنمای وبمستر، بک لینک هایی که از تغییر مسیرهای 301 می آیند، برخی از رتبه های صفحه را کاهش می دهند.
104. Internal Link Anchor Text:
متن لنگر لینک داخلی یکی دیگر از سیگنال های مرتبط است. گفته میشود، لینکهای داخلی احتمالاً وزن بسیار کمتری نسبت به متن لنگر دارند که از سایتهای خارجی میآید.
105. عنوان پیوند:
عنوان پیوند (متنی که وقتی ماوس را روی یک پیوند می گذارید ظاهر می شود) ممکن است به عنوان یک سیگنال مرتبط ضعیف نیز استفاده شود.
106. TLD کشور دامنه ارجاع دهنده:
دریافت پیوند از پسوندهای دامنه سطح بالای خاص کشور (.de، .cn، .co.uk) ممکن است به شما کمک کند در آن کشور رتبه بهتری کسب کنید.
107. مکان پیوند در محتوا:
پیوندهای ابتدای یک محتوا ممکن است کمی بیشتر از پیوندهایی که در انتهای محتوا قرار داده شده اند، وزن داشته باشند.
108. محل پیوند در صفحه:
جایی که یک پیوند در یک صفحه ظاهر می شود مهم است. به طور کلی، پیوندی که در محتوای صفحه تعبیه شده است، قدرتمندتر از پیوندی در قسمت پاورقی یا نوار کناری است.
109. ارتباط دامنه:
پیوند از یک سایت در جایگاه مشابه به طور قابل توجهی قدرتمندتر از پیوندی از یک سایت کاملاً نامرتبط است.
110. ارتباط سطح صفحه:
پیوند از یک صفحه مربوطه نیز ارزش بیشتری دارد.
111. کلمه کلیدی در عنوان:
گوگل به پیوندهایی از صفحاتی که حاوی کلمه کلیدی صفحه شما در عنوان هستند علاقه بیشتری می دهد (“کارشناسان به متخصصان پیوند می دهند”.)
112. سرعت لینک مثبت (Positive Link Velocity):
سایتی با سرعت لینک مثبت معمولاً در SERP تقویت می شود، زیرا نشان می دهد سایت شما در حال افزایش محبوبیت است.
113. سرعت لینک منفی:
از طرف دیگر، سرعت لینک منفی می تواند رتبه بندی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا سیگنال کاهش محبوبیت است.
114. پیوندها از صفحات “Hub”:
الگوریتم Hilltop نشان می دهد که دریافت پیوند از صفحاتی که منابع برتر (یا هاب) در یک موضوع خاص در نظر گرفته می شوند، رفتار ویژه ای دارند.
115. پیوند از سایتهای معتبر:
پیوندی از سایتی که به عنوان «سایت معتبر» در نظر گرفته میشود، احتمالاً نسبت به یک پیوند از یک سایت کوچک و نسبتاً ناشناخته، آب بیشتری دارد.
116. پیوند به عنوان منبع ویکیپدیا:
اگرچه پیوندها nofollow هستند، بسیاری فکر میکنند که دریافت پیوند از ویکیپدیا کمی اعتماد و قدرت را در چشم موتورهای جستجو به شما میدهد. گوگل این موضوع را رد کرده است.
117. رخدادهای مشترک:
کلماتی که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند به گوگل کمک می کنند که آن صفحه درباره چیست.
118. عمر بک لینک:
بر اساس پتنت گوگل، لینک های قدیمی تر از بک لینک های تازه ساخته شده قدرت رتبه بندی بیشتری دارند.
119. پیوندها از سایت های واقعی در مقابل “Splogs”:
به دلیل گسترش شبکه های وبلاگی، گوگل احتمالاً به پیوندهایی که از “سایت های واقعی” می آیند وزن بیشتری نسبت به وبلاگ های جعلی می دهد. آنها احتمالاً از سیگنال های برند و تعامل کاربر برای تمایز بین این دو استفاده می کنند.
120. نمایه پیوند طبیعی:
سایتی با پروفایل پیوند طبیعی در مقایسه با سایتی که به وضوح از استراتژی های کلاه سیاه برای ایجاد پیوند استفاده کرده است رتبه بالایی دارد و در برابر به روز رسانی ها ماندگارتر خواهد بود.
121. پیوندهای متقابل:
صفحه طرحهای پیوند Google «تبادل بیش از حد پیوند» را بهعنوان طرح پیوندی که باید اجتناب شود فهرست میکند.
122. پیوندهای محتوای تولید شده توسط کاربر:
Google می تواند UGC را در مقابل محتوای منتشر شده توسط مالک واقعی سایت شناسایی کند. به عنوان مثال، آنها می دانند که پیوندی از وبلاگ رسمی WordPress.com با پیوندی از besttoasterreviews.wordpress.com بسیار متفاوت است.
123. پیوندهای 301:
پیوندهای 301 ریدایرکت ممکن است کمی در مقایسه با پیوند مستقیم از بین بروند. با این حال، مت کاتز می گوید که یک 301 شبیه به لینک های مستقیم است.
124. استفاده از Schema.org:
صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند ممکن است بدون آن در بالاتر از صفحات قرار گیرند. این ممکن است یک تقویت مستقیم یا این واقعیت باشد که صفحات دارای میکروفرمت CTR بالاتری از SERP دارند.
125. TrustRank سایت پیوند دهنده:
قابل اعتماد بودن سایتی که به شما پیوند می دهد تعیین می کند که چقدر “TrustRank” به شما منتقل می شود.
126. تعداد پیوندهای خروجی در صفحه:
رتبه صفحه محدود است. یک پیوند در یک صفحه با صدها پیوند خارجی نسبت به صفحهای با تعداد انگشت شماری لینک خروجی رتبه کمتری را پشت سر میگذارد.
127. لینک های انجمن:
به دلیل ارسال هرزنامه در سطح صنعتی، گوگل ممکن است ارزش لینک های انجمن ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
128. تعداد کلمات محتوای پیوند دهنده:
یک پیوند از یک پست 1000 کلمه ای معمولاً ارزشمندتر از پیوند داخل یک قطعه 25 کلمه ای است.
129. کیفیت محتوای پیوند:
پیوندهایی که از محتوای ضعیف نوشته شده یا چرخانده شده اند به اندازه پیوندهایی که از محتوای خوب نوشته شده اند، ارزش ندارند.
130. پیوندهای سایت:
مت کاتز تأیید کرده است که پیوندهای سراسر سایت “فشرده” شده اند تا به عنوان یک پیوند واحد حساب شوند.
بخش چهارم: تعامل کاربر
131. RankBrain:
RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی گوگل است. بسیاری بر این باورند که هدف اصلی آن اندازه گیری نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو (و رتبه بندی نتایج بر اساس آن) است.
132. نرخ کلیک ارگانیک برای یک کلمه کلیدی:
به گفته گوگل، صفحاتی که بیشتر در CTR کلیک می شوند ممکن است برای آن کلمه کلیدی خاص افزایش SERP داشته باشند.
133. CTR ارگانیک برای همه کلمات کلیدی:
CTR ارگانیک یک سایت برای همه کلمات کلیدی که رتبه بندی می کند ممکن است یک سیگنال تعاملی مبتنی بر انسان باشد (به عبارت دیگر، “امتیاز کیفیت” برای نتایج ارگانیک).
134. نرخ پرش (Bounce Rate):
همه افراد در سئو با مسائل مربوط به نرخ پرش موافق نیستند، اما ممکن است این راهی باشد که گوگل از کاربران خود به عنوان آزمایش کننده کیفیت استفاده می کند (به هر حال، صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً نتیجه خوبی برای آن کلمه کلیدی نیستند) . همچنین، یک مطالعه بزرگ توسط SEMRush نشان داد که بین نرخ پرش و رتبه بندی گوگل همبستگی وجود دارد.
135. ترافیک مستقیم:
تأیید شده است که Google از داده های Google Chrome برای تعیین تعداد بازدیدکنندگان از سایت (و چند وقت یکبار) استفاده می کند. سایتهایی که ترافیک مستقیم زیادی دارند، احتمالاً سایتهایی با کیفیت بالاتر در مقایسه با سایتهایی هستند که ترافیک مستقیم بسیار کمی دارند. در واقع، مطالعه SEMRush که من به آن اشاره کردم، ارتباط معنی داری بین ترافیک مستقیم و رتبه بندی گوگل پیدا کرد.
136. تکرار ترافیک:
سایت هایی با بازدیدکنندگان مکرر ممکن است رتبه بندی گوگل را افزایش دهند.
137. Pogostiking:
Pogosticking نوع خاصی از پرش است. در این حالت، کاربر در تلاش برای یافتن پاسخ پرسش خود بر روی سایر نتایج جستجو کلیک می کند.
نتایجی که افراد از آنها پرش می کنند، ممکن است به طور قابل توجهی در رتبه بندی سقوط کنند.
138. سایت های مسدود شده:
گوگل این ویژگی را در کروم متوقف کرده است. با این حال پاندا از این ویژگی به عنوان یک سیگنال با کیفیت استفاده کرد. بنابراین ممکن است گوگل همچنان از یک نسخه از آن استفاده کند.
139. نشانک های کروم:
می دانیم که گوگل داده های استفاده از مرورگر کروم را جمع آوری می کند. صفحاتی که در کروم نشانک میشوند ممکن است تقویت شوند.
140. تعداد نظرات:
صفحات با نظرات زیاد ممکن است نشانه ای از تعامل و کیفیت کاربر باشد. در واقع، یکی از کارمندان گوگل گفت که نظرات می توانند «بسیار» به رتبه بندی کمک کنند.
141. زمان ماندن:
گوگل به “زمان ماندگاری” توجه زیادی می کند: زمانی که افراد از جستجوی گوگل می آیند چه مدت در صفحه شما صرف می کنند. گاهی اوقات به این “کلیک های طولانی در مقابل کلیک های کوتاه” نیز گفته می شود. به طور خلاصه: گوگل مدت زمانی که جستجوگران گوگل در صفحه شما صرف می کنند را اندازه می گیرد. هر چه زمان بیشتری صرف شود، بهتر است.
بخش پنجم: قوانین خاص الگوریتم گوگل
142. Query مستحق تازگی است:
Google به صفحات جدیدتر برای جستجوهای خاص کمک می کند.
143. Query مستحق تنوع است:
Google ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم، مانند “Ted”، “WWF” یا “Ruby” تنوع را به SERP اضافه کند.
144. تاریخچه مرور کاربر:
احتمالاً خودتان متوجه این موضوع شده اید: وب سایت هایی که مرتباً از آنها بازدید می کنید، SERP را برای جستجوهای شما تقویت می کنند.
145. تاریخچه جستجوی کاربر:
زنجیره جستجو بر نتایج جستجو برای جستجوهای بعدی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر شما برای “بررسی” جستجو کنید و سپس “توستر” را جستجو کنید، گوگل به احتمال زیاد سایت های بررسی توستر را در SERP ها رتبه بندی می کند.
146. Featured Snippets:
طبق یک مطالعه SEMRush، Google محتوای Featured Snippets را بر اساس ترکیبی از طول محتوا، قالببندی، اعتبار صفحه و استفاده از HTTP انتخاب میکند.
147. هدف گذاری جغرافیایی:
گوگل به سایت هایی با IP سرور محلی و پسوند نام دامنه خاص کشور اولویت می دهد.
148. جستجوی ایمن:
نتایج جستجو با کلمات نفرین یا محتوای بزرگسالان برای افرادی که جستجوی ایمن روشن است ظاهر نمیشوند.
149. کلمات کلیدی “YMYL”:
گوگل استانداردهای کیفیت محتوای بالاتری برای کلمات کلیدی “پول شما یا زندگی شما” دارد.
150. شکایات DMCA:
Google صفحاتی را با شکایات قانونی DMCA “پایین می آورد”.
151. تنوع دامنه:
به اصطلاح “به روز رسانی پاگنده” ظاهرا دامنه های بیشتری را به هر صفحه SERP اضافه می کند.
152. جستجوهای خرید و تراکنش دار:
گوگل گاهی اوقات نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نمایش می دهد، مانند جستجوی پرواز.
153. جستجوهای محلی:
برای جستجوهای محلی، گوگل اغلب نتایج محلی را بالاتر از SERPهای ارگانیک “عادی” قرار می دهد.
154. جعبه داستان های برتر:
برخی از کلمات کلیدی باعث ایجاد جعبه داستان های برتر می شوند:
155. ترجیح برند بزرگ:
پس از به روز رسانی وینس، گوگل شروع به تقویت برندهای بزرگ برای کلمات کلیدی خاص کرد.
156. نتایج خرید:
گوگل گاهی اوقات نتایج Google Shopping را در SERP های ارگانیک نمایش می دهد.
157. نتایج تصویر:
تصاویر گوگل گاهی در نتایج جستجوی عادی و ارگانیک ظاهر می شوند.
158. نتایج تخم مرغ عید پاک(Easter Egg Results):
گوگل ده ها نتیجه تخم مرغ عید پاک دارد. به عنوان مثال، هنگامی که در جستجوی تصویر گوگل عبارت “Atari Breakout” را جستجو می کنید، نتایج جستجو به یک بازی تبدیل می شود (!).
159. نتایج Single Site برای برندها:
دامنه یا کلمات کلیدی برند محور چندین نتیجه را از یک سایت ارائه می دهند.
160. به روز رسانی وام های Payday:
این یک الگوریتم ویژه است که برای پاک کردن «پرس و جوهای بسیار اسپم» طراحی شده است.
بخش ششم: سیگنال های برند
161. متن انکرتکست نام تجاری:
متن لنگر مارک دار یک سیگنال تجاری ساده – اما قوی است.
162. جست و جوهای مارک دار:
مردم برندها را جستجو می کنند. اگر مردم برند شما را در گوگل جستجو کنند، این به گوگل نشان می دهد که سایت شما یک برند واقعی است.
163. جستجوی نام تجاری + کلیدواژه:
آیا مردم یک کلمه کلیدی خاص را همراه با نام تجاری شما جستجو می کنند (به عنوان مثال: “Backlinko ranking factor” یا “Backlinko SEO”)؟ اگر چنین است، ممکن است گوگل رتبهبندی شما را هنگامی که مردم نسخه غیر مارک آن کلمه کلیدی را در گوگل جستجو میکنند، افزایش دهد.
164. سایت دارای صفحه فیس بوک و لایک است:
برندها تمایل دارند صفحات فیس بوک با لایک های زیادی داشته باشند.
165. سایت دارای پروفایل توییتر با فالوورها است:
پروفایل های توییتر با فالوورهای زیاد نشان دهنده یک برند محبوب است.
166. صفحه رسمی شرکت لینکدین:
اکثر مشاغل واقعی صفحات لینکدین شرکتی دارند.
167. نویسندگی شناخته شده:
در فوریه 2013، اریک اشمیت، مدیر عامل گوگل، ادعا کرد:
«در نتایج جستجو، اطلاعات مرتبط با نمایههای آنلاین تأیید شده بالاتر از محتوای بدون چنین تأییدیهای قرار میگیرد، که منجر به کلیک طبیعی اکثر کاربران بر روی نتایج برتر (تأیید شده) میشود.»
168. مشروعیت حسابهای رسانههای اجتماعی:
حساب رسانههای اجتماعی با 10000 فالوور و 2 پست احتمالاً متفاوت از حساب قوی 10000 دنبالکننده دیگر با تعامل زیاد تفسیر میشود. در واقع، گوگل حق ثبت اختراعی را برای تعیین واقعی یا جعلی بودن حسابهای شبکههای اجتماعی به ثبت رساند.
169. نام تجاری در داستان های برتر:
برندهای واقعاً بزرگ همیشه در سایت های داستان های برتر ذکر می شوند. در واقع، برخی از برندها حتی یک فید از اخبار وب سایت خود را در صفحه اول دارند.
170. نام تجاری بدون پیوند:
نام های تجاری بدون اینکه به آنها پیوند داده شود، ذکر می شوند. گوگل احتمالاً به نام های تجاری غیر پیوندی به عنوان یک علامت برند نگاه می کند.
171. آجر و ملات مکان:
مشاغل واقعی دارای دفتر هستند. این امکان وجود دارد که Google برای تعیین اینکه آیا یک سایت یک مارک بزرگ است یا خیر، به دنبال داده های مکان است.
بخش هفتم: عوامل هرزنامه در سایت
172. جریمه پاندا:
سایت هایی با محتوای با کیفیت پایین (به ویژه مزارع محتوایی) پس از ضربه پنالتی پاندا در جستجو کمتر قابل مشاهده هستند.
173. پیوندها به آدرس های بد:
پیوند دادن به «bad neighborhoods» مانند سایت های اسپمی یا سایتهای وام روز پرداخت ممکن است به دید جستجوی شما آسیب برساند.
174. تغییر مسیرها:
تغییر مسیرهای یواشکی یک نه بزرگ است. اگر گرفتار شود، می تواند یک سایت را نه تنها جریمه کند، بلکه از فهرست خارج کند.
175. پنجرههای بازشو یا «تبلیغات حواسپرتی»:
سند رسمی دستورالعملهای رتبهبندی گوگل میگوید که پنجرههای بازشو و تبلیغات حواسپرتی نشانه یک سایت با کیفیت پایین است.
176. پنجره های بازشو بینابینی:
گوگل ممکن است سایت هایی را که تمام صفحه های بازشو “بینابینی” را به کاربران تلفن همراه نمایش می دهند جریمه کند.
177. بهینه سازی بیش از حد سایت:
بله، گوگل افراد را به دلیل بهینه سازی بیش از حد سایت خود جریمه می کند. این شامل: پر کردن کلمات کلیدی، پر کردن برچسب هدر، تزئین بیش از حد کلمات کلیدی است.
178. محتوای نامفهوم:
یک حق اختراع Google نشان می دهد که چگونه Google می تواند محتوای «بیهوده» را شناسایی کند، که برای فیلتر کردن محتوای چرخش شده یا تولید خودکار از فهرست آنها مفید است.
179. Doorway Pages:
گوگل می خواهد صفحه ای که به گوگل نشان می دهید صفحه ای باشد که کاربر در نهایت می بیند. اگر صفحه شما افراد را به صفحه دیگری هدایت می کند، این یک “صفحه درگاه” است. نیازی به گفتن نیست که گوگل از سایت هایی که از Doorway Pages استفاده می کنند خوشش نمی آید.
180. تبلیغات در بالای صفحه:
«الگوریتم طرحبندی صفحه» سایتهایی را با تبلیغات زیاد (و محتوای نه چندان زیاد) در بالای صفحه جریمه میکند.
181. پنهان کردن پیوندهای وابسته:
دوری بیش از حد در هنگام تلاش برای پنهان کردن پیوندهای وابسته (مخصوصاً با پنهان کردن) می تواند جریمه شود.
182. فرد (Fred):
نام مستعاری است که به مجموعه ای از به روز رسانی های گوگل که از سال 2017 شروع می شود، داده می شود. بر اساس جستجوی موتور زمین، فرد “سایت های محتوای کم ارزش را هدف قرار می دهد که درآمد را بالاتر از کمک به کاربران خود قرار می دهند.”
183. سایت های وابسته:
بر کسی پوشیده نیست که گوگل بزرگترین طرفدار شرکت های وابسته نیست. و بسیاری فکر می کنند که سایت هایی که با برنامه های وابسته کسب درآمد می کنند تحت نظارت بیشتری قرار می گیرند.
184. محتوای تولید شده خودکار:
گوگل به طور قابل درک از محتوای تولید شده خود متنفر است. اگر آنها مشکوک باشند که سایت شما محتوای تولید شده توسط رایانه را تولید می کند، می تواند منجر به جریمه یا حذف فهرست شود.
185. بیش از حد پیج رنک مجسمه سازی:
زیاده روی در مجسمه سازی PageRank – با عدم دنبال کردن همه پیوندهای خروجی – ممکن است نشانه بازی کردن سیستم باشد.
186. نشانی IP پرچمگذاری شده به عنوان هرزنامه:
اگر آدرس IP سرور شما بهعنوان هرزنامه پرچمگذاری شده باشد، ممکن است روی همه سایتهای آن سرور تأثیر بگذارد.
187. ارسال هرزنامه متا تگ:
پر کردن کلمات کلیدی می تواند در متا تگ ها نیز اتفاق بیفتد. اگر گوگل فکر می کند که کلمات کلیدی را به عنوان و برچسب های توضیحات خود اضافه می کنید تا با الگوریتم بازی کنید، ممکن است سایت شما را با جریمه مواجه کند.
بخش هشتم: فاکتورهای اسپم خارج از سایت
188. سایت هک شده:
اگر سایت شما هک شود ممکن است از نتایج جستجو حذف شود. در واقع، پس از اینکه گوگل فکر کرد هک شده است، زمین موتور جستجو فهرستگشایی شد.
189. هجوم غیرطبیعی پیوندها:
هجوم ناگهانی (و غیرطبیعی) پیوندها نشانه قطعی پیوندهای ساختگی است.
190. پنالتی پنگوئن:
سایت هایی که توسط گوگل پنگوئن ضربه خورده اند در جستجو به میزان قابل توجهی کمتر دیده می شوند. اگرچه، ظاهرا، پنگوئن اکنون بیشتر بر فیلتر کردن لینک های بد در مقابل جریمه کردن کل وب سایت ها تمرکز می کند.
191. نمایه پیوند با درصد بالای پیوندهای بی کیفیت:
تعداد زیادی پیوند از منابعی که معمولاً توسط سئوکاران کلاه سیاه استفاده می شود (مانند نظرات وبلاگ و نمایه های انجمن) ممکن است نشانه بازی کردن با سیستم باشد.
192. پیوند از وب سایت های غیرمرتبط:
درصد بالایی از بک لینک ها از سایت های غیرمرتبط با موضوع می تواند احتمال جریمه دستی را افزایش دهد.
193. پیوندهای غیرطبیعی هشدار:
گوگل هزاران پیام “اخطار کنسول جستجوی گوگل در مورد پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده” را ارسال کرده است. این معمولاً قبل از افت رتبه است، البته نه 100٪ مواقع.
194. لینک های دایرکتوری با کیفیت پایین:
به گفته گوگل، بک لینک از دایرکتوری های با کیفیت پایین می تواند منجر به جریمه شود.
195. پیوندهای ویجت:
گوگل روی پیوندهایی که وقتی کاربر یک “ویجت” را در سایت خود جاسازی می کند، به طور خودکار ایجاد می شود، اخم می کند.
196. لینک هایی از کلاس C IP مشابه (Links from the Same Class C IP) :
دریافت مقدار غیرطبیعی لینک از سایتهای روی همان IP سرور ممکن است به Google کمک کند تا تشخیص دهد که پیوندهای شما از یک شبکه وبلاگ میآیند.
197. انکرتکست سمی:
اگر متن لنگر “سمی” (مخصوصاً کلمات کلیدی داروخانه) به سایت شما اشاره شود ممکن است نشانه اسپم یا سایت هک شده باشد. در هر صورت، می تواند به رتبه سایت شما آسیب برساند.
198. اسپایک پیوند غیرطبیعی:
یک پتنت Google در سال 2013 توضیح میدهد که چگونه Google میتواند تشخیص دهد که آیا هجوم پیوندها به یک صفحه قانونی است یا خیر. آن پیوندهای غیرطبیعی ممکن است بی ارزش شوند.
199. پیوندها از دایرکتوری های مقاله و بیانیه های مطبوعاتی:
دایرکتوری های مقالات و بیانیه های مطبوعاتی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند تا جایی که گوگل اکنون این دو استراتژی لینک سازی را در بسیاری از موارد یک “طرح پیوند” می داند.
200. اقدامات دستی:
انواع مختلفی از این موارد وجود دارد، اما بیشتر مربوط به لینک سازی کلاه سیاه است.
201. فروش پیوندها:
گرفتار شدن در فروش پیوندها می تواند به دیده شدن جستجوی شما آسیب برساند.
202. Google Sandbox:
سایتهای جدیدی که هجوم ناگهانی لینکها را دریافت میکنند، گاهی اوقات در Google Sandbox قرار میگیرند، که به طور موقت دید جستجو را محدود میکند.
203. رقص گوگل:
رقص گوگل می تواند به طور موقت رتبه ها را متزلزل کند. طبق گفته یکی از اعضای گوگل، این ممکن است راهی برای آنها باشد تا تشخیص دهند که آیا سایتی در تلاش است الگوریتم را فریب دهد یا خیر.
204. ابزار Disavow:
استفاده از ابزار Disavow ممکن است یک جریمه دستی یا الگوریتمی را برای سایت هایی که قربانی سئو منفی شده اند حذف کند.
205. درخواست تجدید نظر:
یک درخواست تجدید نظر موفق می تواند جریمه را لغو کند.
206. طرحهای پیوند موقت:
گوگل افرادی را که پیوندهای هرزنامه ایجاد کرده و به سرعت حذف میکنند، دستگیر کرده است. همچنین به عنوان یک طرح پیوند موقت شناخته می شود.
نتیجه
به طور خلاصه، در اینجا 8 فاکتور مهم رتبه بندی گوگل در سال 2024 آورده شده است:
-
محتوای با کیفیت:
محتوا پادشاه است! محتوای آموزنده، جذاب و ارزشمندی که کاربران به دنبال آن هستند ایجاد کنید.
-
بک لینک:
بک لینک های با کیفیت بالا را از وب سایت های معتبر به دست آورید تا اعتبار خود را افزایش دهید.
-
سئوی فنی:
مطمئن شوید که وب سایت شما از نظر فنی سالم، سریع، سازگار با موبایل و خزیدن آسان است.
-
بهینه سازی کلمات کلیدی:
از کلمات کلیدی مرتبط به صورت استراتژیک در سراسر محتوای خود استفاده کنید.
-
تجربه کاربر (UX):
با آسان کردن وب سایت خود برای ناوبری، تمیز کردن و سازگاری با موبایل، تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید.
-
نشانه گذاری طرحواره:
نشانه گذاری طرحواره را برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر محتوای شما اجرا کنید.
-
سیگنال های اجتماعی:
تعامل اجتماعی و تعامل با محتوای وب سایت خود را تشویق کنید.
-
سیگنالهای برند:
برای بهبود رتبهبندی جستجو، اعتبار برند و حضور آنلاین قوی ایجاد کنید.
پیامی از نویسنده:
متنی که مطالعه کردید ترجمه مقاله 200 فاکتور مهم سئو از سایت backlinko می باشد. در انتها این وب سایت محتوای ارزشمند را پادشاه معرفی کرده است و کسی منکر آن نیست که محتوا ارزش بسیار بالایی دارد، ولی نباید فراموش کنیم که امروزه لینک سازی داخلی و خارجی نیز اهمیتی کمتر از محتوا ندارد.
در نهایت اگر به دنبال عالی ترین رتبه سئو هستید، بهتر است به تمام موارد گفته شده در این مقاله توجه داشته باشید.
همچنین اگر موردی به نظر شما می رسد که در اینجا به آن اشاره نشده است حتما آن را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.